Onderdeel van Beterinzaken.nl

  • 8 / 10
55 reviews

CRM pakket selectie

CRM-pakket selectie
CRM-oplossingen zijn er genoeg. Daarom is het lastig om een CRM-pakkette vinden dat helemaal aan uw wensen voldoet. Her en der overlappen de verschillende toepassingen van CRM-pakketten elkaar en tegelijkertijd verschillen ze van elkaar. Het kan goed zijn dat u nog geen definitieve keuze kunt maken op basis van adviseurs en softwareleveranciers, omdat zij elkaar soms tegen kunnen spreken.

Fases van een CRM-pakket selectie
Allereerst is het belangrijk om in de voorbereidingsfase eerst zicht te krijgen op uw activiteiten rond klanten, prospects en andere relaties. Hierbij kunt u uw bedrijfsprocessen analyseren, definiëren wat de rol is van informatie binnen uw bedrijf en rekening houden met uw eigen wensen. Daarna kunt u zich gaan richten op wat voor softwarepakketten er op de markt zijn en wie deze dan precies aanbieden. Hier kunt u voor het eerst softwarepakketten afstrepen of mogelijk in aanmerking laten komen. Hoogstwaarschijnlijk rolt hier een lange lijst aan mogelijkheden uit. Nu is het van belang deze opties tot een beperkt aantal te brengen. In dit beperkt aantal kunt u rustig op gedetailleerd onderzoek uit gaan. Langzaam zullen er nog wat pakketten afvallen waardoor u uiteindelijk de beste keus kunt maken.

Voorbereiding
Om te voorkomen dat u in de vroegste fase al mooie kansen laat liggen is het belangrijk om u goed voor te bereiden. Zo bent u verzekerd van een goede keus op het gebied van customer relationship management dat ook nog eens past bij uw strategieën en doelstellingen.

CRM-pakketten vergelijken
Als u eenmaal duidelijk heeft welke processen er bij u in het bedrijf spelen, wat verbeteringen zijn en wat uw wensen zijn met betrekking tot een CRM-pakketzijn kunt u zich gaan richten op de beschikbare softwareoplossingen. deze oplossingen zijn mogelijke CRM-pakketten maar ook leveranciers die u nu met elkaar kunt vergelijken. Om nog even op een rij te zetten van de stappen die uiteindelijk leiden tot een goede keus:

  • Het raadplegen van informatiebronnen
  • Het samenstellen van een longlist
  • Eerste verzoek om informatie (RFI)
  • Het inperken van de longlost
  • Tweede verzoek om informatie (RFP)
  • Het samenstellen van een shortlist

Oriënteren op CRM-pakketten
Dat er zoveel keuze is op het gebied van CRM-pakketten maakt de keuze er niet makkelijker op. Het is belangrijk om u goed te oriënteren voor u een keuze maakt. Neem dus de tijd voor u een beslissing neemt! Dit kan veel schelen in de kwaliteit en prijs. Raadpleeg dus het internet, informatiepakketten, whitepapers, medewerkers en netwerken voor u tot een keuze komt. Door deze stappen van CRMopties.nl na te gaan en de verschillende vragen te beantwoorden zal er door ons een selectie worden gemaakt van de CRM-pakketten die het best bij u passen. Dit is puur als begeleiding, de keus ligt uiteraard bij u!

Het werkt als volgt, door verschillende vragen te beantwoorden en de stappen van CRMopties.nl te doorlopen maakt ons systeem een selectie van de meest voor de hand liggende CRM-pakketten. Niet alleen dat, ook worden nog eens de beste partners geselecteerd die u daar bij kunnen begeleiden. Natuurlijk is dit geen definitieve keus. Het is slechts een advies. U bent uiteindelijk degene die bepaald of er een geschikt pakket bij zit. Het is voor iedereen aan te bevelen omdat het zorgt voor een duidelijk en overzichtelijk advies.

//preventing gtm script from adding url to a tag